scrie

Bolo- spinnăngar-ul

Totul se schimbă, nimic nu este fix. Dacă nu profităm de schimbare vom deveni victimele ei.Peter Arnold

de Dinu Florin Cirstean, Miercuri, 4 Octombrie 2017, 274 afisari, rating maxim

Am fost crescut şi educat ȋn spiritul pescarului de bologneză ȋn proporţie de 99.99 la sută, restul de 0.01 la sută fiind reprezentat de rătăcirile mele haotice la feeder sau ȋn căutarea vreunui crap.

La un moment dat a apărut o mare cotitură in viaţa mea de pescar: am descoperit spinning-ul. Singur, fără nici un profesor pe care să-l am alături ca să mă ȋndrume, să mă ajute, să-mi arate ce cum şi cu ce. Din discuţii avute pe net cu unul sau cu altul, cu sprijinul lui Cristi Albu ( F&H Channel) ȋn ceea ce priveşte achiziţionarea unor lansete, mulinete şi a bărcii, restul le-am cumpărat după cum mi-a trecut mie prin cap, inclusiv nălucile le-am luat mai mult „după ureche’”, cum se zice.

Am ȋnceput simplu, cu o lansetă de 2.4m, medium-fast, un fir monifilament de 0.14 si câteva ( vreo3 sau 4) voblere de clean. Toate de la aceeaşi firmă, toate de acelaşi model doar de nuanţe difeite. Atât. Dar aveam marea dorinţă de a ȋncerca ceva nou. Si am reuşit. Ȋn prima pescuială am luat vreo 14-15 clenişori şi oarece bibănei. Nu-mi venea să cred. La a doua partidă am luat mulţi bibani, câţiva clenuţi şi chiar vreo 6-7 mârliţe bunicele, cu acele voblere. Deja ȋl prinsesem pe Dumnezeu de un picior.

De atunci bolognezele prind păianjeni ( rar le mai folosesc).

A ȋnceput ȋn mod inevitabil marea goana după năluci. Am cumpărat ȋn special voblere, de la cele mai ieftine pâna la cele de 80-90 lei/bucata atât pentru clean şi biban dar şi pentru ştiucă şi avat. Mi-am luat lansete specializate pentru fiecare specie de peşte ȋn parte, mulinete diverse, barcă, etc. Pentru ştiucă am cumpărat şi linguri ( oscilante ȋn cea mai mare proporţie dar şi câteva rotative), strune, deschizător de gură, cleşte special de scos tripla nălucii din gura peştelui, fire textile,  cam tot ce trebuie.

Si aşa a fost vreo doi ani. Spinning cu voblere ȋn marea majotitate a partidelor de pescuit, mai rar cu linguri.

Asta până am aflat de existenţa unei anumite firme care produce rotative pentru clean. De atunci, voblerele au trecut pe locul doi, iar acele rotative, prin marea majoritate a modelelor sale mi-a adus satisfacţii nebănuite ȋn pescuitul cleanului, nemaipomenind că nu arareori intrau şi bibani dar şi ştiuculiţe la ele, sau chair ştiuci ȋn toată regula (de 4.2 kg fiind cea mai mare ştiucă prinsă de mine cu o nălucă de clean ( rotativă nr. 2), cu echipament de clean- lanseta UL, mono de 0.16 şi fără strună).  Toamna, când ȋncepeam a mă axa pe ştiuci, dădeam cu lingurile şi voblerele din dotare.

Aşa au decurs lucrurile cam un an. Apoi o "păsărică-păsărea” mi-a şoptit un nume. Un nume care efectiv produce panică ȋn apă. O firmă care aduce jihadul ȋn rândul peştilor prin gumele pe care le propune.

Dacă crezusem că mă ȋmbolnăvisem iremediabil de spinning, acum pot spune fără a greşi că m-am asimilat ca să zic aşa ȋn pescuitul cu gume. Reactivele au trecut pe locul doi (le mai folosesc doar atunci când dau după clean şi rareori după ştiucă). Bibanii au devenit prietenii mei din adâncuri. Nici ştiucile nu refuză gumele despre care am pomenit iar ȋn cele două pescuieli pe care le-am făcut anul acesta la şalău ( singurile partide la şalău din viaţa mea până acum), m-am convins că şi cumătrului Sander ȋi plac acele gume, adică nu că-i plac, chiar le adoră.

Am hotărât că nu mai are rost să caut ştiucile ȋn mod deosebit, pescuind după biban cu acele gume, ştiucile vin ele la mine, singure şi nesilite decât de guma respectivă care parcă le magnetizează.

Sunt convins că după un timp voi descoperi atlceva, apoi altceva şi tot aşa, căci, după cum am mai spus-o cândva spinningul ȋţi oferă o gamă atât de diversificată de moduri ( tehnici) de a pescui, de tipuri de năluci, de specii de peşti ţintă, ȋncât mereu vei avea de ȋnvăţat cava nou.

P.S. Pentru cei care vor spune că pescuitul cu gume nu aduce rezultate fantastice, eu le zic doar atât:  totul se face din poignet”’. Ȋn rest nu-i decât filosofie. Practica este cea esenţială. ( Si guma cea ce nu greşteşte..... fireşte).