Hei, verifică aplicația Eu, Pescar!

Nu este o rețea de socializare, nu este un loc unde să te lauzi dar o aplicație de tip asistent personal, gratuită, ce-ți permite să memorezi toate partidele tale de pescuit. Informațiile introduse sunt private, ale tale, stocate securizat pe servere de tip Cloud. Click aici, deschide pagina aplicației în Magazinul Play sau aici pentru pagina aplicației în App Store

scrie

Amintiri Din Copilărie

Am sa vă povestesc o partidă de pescuit de când eram copil mic care mi-a rămas imprimată în minte şi nu cred că o voi uita vreodată !

de Ionel Haprian, Joi, 6 Ianuarie 2011, 2578 afisari, rating 4

In vacanta la Calan.

Era in vara anului 1993 sau 1994 si eu eram foarte bucuros ca mergeam in vacanta la Calan unde erau bunici din partea mamei mele.. Acolo ma asteptau bunicii si familia unchiului meu care neavand copii abia asteptau sa merg eu si sa-mi faca toate poftele printre care si mersul la pescuit pe Strei. A doua zi, m-am trezit de dimineata, am bagat "sculele" si mancare intr-o geanta si imreuna cu unchiul am taiat-o catre Strei. Eu am mai pescuit inainte pe la noi la baltile de la Daia si undita era formata dintr-o sticla de o jumatate de kg de bere pe care infrasuram o rola de nailon cat mai gros ca sa tina, in capat acul si la 20 de cm de ac o piulita mare pe post de plumb. Din una in alta iata ca am ajuns la locul de pescuit care era chiar in amonte de un baraj mai mic. Cand am ajuns acolo am constatat ca era plin de pescari fiecare cu scule care din care mai frumoase. Am cautat un pic si intr-un tarziu am gasit si noi un loc unde sa pot si pescuii si sa intindem si patura. Dupa ce ne-am instalat, m-am apucat eu (ca un expert ce eram pe vremea aia) si am scos sticla, am pus o rama imensa in ac si am tras o lansare invartind firul deasupra capului. Dintr-o data sa starnit un ras la toti pescarii care erau in jurul nostru si care au auzit suieratul pe care il facea piulita (pe post de plumb) atunci cand o invarteam deasupra capului ca sa pot lansa. Din fericire pentru mine, nu au apucat sa rada prea mult si au amutit imediat ce sa ridicat unchiul in picioare si le-a aruncat o privire gata de atac :), unchiul avea 1,9m si 140kg pe vremea aia.. Am rupt doua cracane dintr-un copac pe care le-am asezat una in fata celeilalte, am pus firul peste ele si intre ele o sarma pe post de bambina menite sa-mi arate trasatura.
Am tot stat si am tot asteptat pana la un moment dat cand era cat pe ce sa-mi traga sticla in apa. M-am aruncat repede si am prins-o  cu inima batand de sa-mi sara din piept afara. Cu mana stanga abia tineam de sticla si cu dreapta trageam de fir incercand sa-l "mulinez" inapoi pe jumatatea de bere. Am tras cat am putut pana cand ma taiat firul la mana, moment in care l-a luat unchiul si a incercat sa-l scoata el. Unchiul lucra in combitaul siderurgic de la Calan si avea niste maini atat de muncite si batatorite incat nu mai avea nevoie de manusi la lucru dar tot nu a fost destul pentru firul de 0.35 sau 0.40 pe care il aveam pe sticla si l-a taiat si pe el la mana dar nu a renuntat si a tinut pestele pana la un moment dat cand a pleznit firul scotand un zgomot asemenea unui bici pe suprafata apei.. si dus a fost. Am fost foarte dezamagit dar nu atat cat a fost bucuria dinainte si placerea de a le spune povestea celor de acasa. Parca nu a mai contat ca nu am reusit sa-l scoatem pe mal si privirile mirate ale pescarilor din jur m-au facut sa ma simt castigator in ziua aceia. Dupa ce ne-a rupt firul, neavand alt ac sau plumb la mine, am adunat satra si am plecat spre casa povestind pe tot drumul despre cele intamplate. Per total a fost o partida de nota 10 in care m-am luptat cu un monstrulet si am castigat amandoi lupta.

Dă-i notă

Adaugă comentariu

Discuție

Ionel Haprian, 29 Ianuarie 2012

Iata ca a aparut si restul.

Ciprian Cuzuban, 11 August 2011

unde e restul de poveste???

, 11 Iulie 2011

n-ai scos ragalia!! ghinion!! :-)

Radu Pop, 27 Ianuarie 2011

Excelent, imi pot da seama de emotie, adrenalina, in momentul drill-ului. Alte vremuri, alti pesti.
Primul meu peste prins la fund a fost si cel mai mare pentru o buna buna perioada de vreme; pescar amator, sigur ca da; prunc.
Hai in continuare cu povesti pescaresti, aici nu facem lectii de gramatica, esenta povestii face totul.

Ionel Haprian, 8 Ianuarie 2011

Domnule "vizitator" ai putea foarte simplu sa te inregistrezi si dumneata pe site si sa publici o poveste asa.. ca sa ne arati cum se face !! ca de bagat de vina.... Eu am incercat ! acuma daca va place bine daca nu iara-i bine .

, 7 Ianuarie 2011

Vai, doar de ti-ar fi ramas imprimata si gramatica limbii romane la fel de bine ...

Citeşte din aceeaşi categorie:

Pescuit pe cris, 24 ianuarie 2014, Anul acesta am deschis sezonul de pescuit in 04 01

Pescuit la varsand, 12 ianuarie 2014, Inpreuna cu echipajul nostru de pescuit am deschis anul 2014 cu o partida de pescuit

08.01.2014-pe Strei la podul din Calan, 8 ianuarie 2014, Podul de pe Strei din Calan

04.01.2014, 4 ianuarie 2014, Podul vintului-vurpar

23.12.2013, 24 decembrie 2013, In 2 ore si un pic

Vara asta, 8 septembrie 2013, Cum am venit asa am si plecat

Intre mova si mures pe partea cu muresul, 7 iulie 2013, Bologneza vs feeder

Intre teleac si totoi, 23 iunie 2013, La somn si soamne

Poveste de iulie, 24 martie 2013, „Viaţa nu este ce ai trăit, ci ce îţi aminteşti că ai trăit şi cum ţi-o aminteşti pentru a o povesti” Gabriel Garcia Marquez

MORUNAŞII DE SOLSTIŢIU, 17 martie 2013, "Ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată." Octavian Paler